Creative Commons


Fa temps que li dono voltes… i crec que ara ho tinc clar.
El tema és sobre les imatges publicades al meu blog, i el possible ús que en pugui fer la gent que el visiti, que per ara no es gaire nombrosa.
Al meu entendre hi ha dues grans possibilitats. La primera és la de publicar les imatges amb copy right i tots els drets reservats. Aquesta opció, la trobo totalment lícita però tenint en compte que em dedico a la fotografia de manera amateur, i que no em guanyo la vida amb això, penso que no fa per mi. M’agrada més la idea de poder compartir les meves creacions amb tothom qui vulgui, quants més millor. Per això les publico, oi?
Per altra banda, pel sol fet de publicar-les a internet, estic donant l’opció de que qui vulgui les pugui copiar, sigui de forma lícita o il•lícita. Ara bé, si bé m’agradaria que una de les meves fotos pugui arribar a tenir major difusió, també he de dir que no m’agradaria que se l’atribuís un altra persona, o que les manipulés o alterés, i n’acabés traient un profit econòmic. Així doncs, per tal de regularitzar aquesta situació, m’he decidit per especificar clarament, al blog, quins són els drets que tenen els visitants sobre aquestes imatges.
I ha estat en el marc de llicencies Creative Commons, on he trobat l’opció que més s’ajusta al que estava buscant. La fórmula escollida es la (by-nc-nd), és a dir amb reconeixement de l’autor, per a usos no comercials, i sense fer-ne obres derivades. Això vol dir, que qui vulgui podrà copiar qualsevol fotografia i difondre-la, sempre que en citi l’autor, no en tregui profit econòmic, i no en faci obres derivades o manipulacions.
En cas de que estigueu interessats en obtenir més drets sobre qualsevol d’aquestes obres, podeu deixar un comentari al blog i em posaré en contacte amb vosaltres.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Cantabria 2008

Passeig Nocturn per València (Social de Gener)

Fotografies amb poca llum